Terkini

gempak

RENUNGAN

KESIHATAN

PELIK

Tuesday, February 25, 2014

Menambahkan rakan Facebook sebagai kenalan


Jika anda ingin mempunyai capaian yang cepat dan mudah kepada rakan Facebook anda, sediakan sambungan antara akaun Facebook anda dan akaun Office 365 anda. Sambungan Facebook menyegerakkan maklumat kenalan untuk semua rakan Facebook anda ke dalam akaun anda. Apabila penyegerakan selesai, anda akan melihat setiap rakan Facebook anda disenaraikan sebagai kenalan dalam Individu dalam Office 365. Lebih penting lagi, anda akan dapat berinteraksi dengan rakan Facebook anda dengan cara kerjasama yang sama (e-mel, kalendar dan banyak lagi) yang anda boleh lakukan dengan sebarang kenalan Outlook Web App lain.
 Nota    Bukan semua ciri tersedia untuk semua kotak mel. Ciri yang tersedia untuk anda ditentukan oleh kontrak perkhidmatan bagi akaun anda atau seting yang dibuat oleh pentadbir anda.
 Penting    Jika anda tidak melihat Facebook tersenarai di bawah sambung Office 365 ke rangkaian anda, Facebook tidak disokong untuk organisasi anda buat masa ini.

Memulakan sambungan ke Facebook

  1. Dalam Individu, dalam anak tetingkap navigasi, pilih Sambung kepada rangkaian sosial. Secara alternatif, dalam Outlook Web App, klik Seting Ikon Gear > Opsyen > Akaun > Akaun yang disambungkan.
  2. Dalam seksyen Sambung Office 365 ke rangkaian anda, di sebelah Facebook, klik Sambung.
  3. Masukkan alamat e-mel dan kata laluan yang berkaitan dengan akaun Facebook yang anda ingin sambungkan kemudian ikuti prom untuk menyediakan akaun anda.
Selepas anda mengikuti langkah ini, kenalan Facebook akan muncul dalam Individu dalam Outlook Web App.

Menamatkan sambungan kepada Facebook

  1. Dalam Individu, dalam anak tetingkap navigasi, pilih Sambung kepada rangkaian sosial. Secara alternatif, dalam Outlook Web App, klik Seting Ikon Gear > Opsyen > Akaun > Akaun yang disambungkan.
  2. Dalam seksyen Sambung Office 365 ke rangkaian anda, di sebelah Facebook, klik Alih Keluar.
  3. Klik Ya dalam kotak dialog untuk mengesahkan bahawa anda ingin mengalih keluar sambungan.
Selepas anda mengalih keluar sambungan ke Facebook, kenalan yang telah ditambah sebagai sebahagian daripada sambungan Facebook akan dialih keluar.

Apa lagi yang saya perlu tahu?

  • Maklumat untuk setiap rakan Facebook disimpan sebagai rekod kenalan baca sahaja dalam folder Facebook dalam Individu. Maklumat yang disegerakkan antara Facebook dan Outlook Web App termasuk nama pertama, nama keluarga, semua nombor telefon, semua alamat e-mel dan semua alamat sebenar. Data untuk setiap kenalan Facebook disimpan dalam peti mel pengguna dan dikekalkan menurut dasar pengekalan data untuk organisasi dan rancangan perkhidmatan Office 365 anda.
  • Semasa proses persediaan sambungan Outlook Web App dan Facebook, kenalan dalam folder Kenalan anda dimuat naik ke Facebook sebagai sebahagian daripada sekali penyegerakan dengan Facebook. Facebook menggunakan maklumat kenalan ini sebagai sebahagian daripada cadangan rakan "Individu yang mungkin anda kenal" di Facebook. Muat naik sekali maklumat membolehkan Facebook memasukkan maklumat kenalan bagi kedua-dua rakan Facebook dan kenalan Outlook Web App anda dalam aplikasi Facebook tertentu yang anda boleh pilih untuk gunakan (contohnya, aplikasi telefon bimbit). Untuk butiran lengkap, baca borang persetujuan apabila menyediakan sambungan anda.
  • Apabila seorang daripada rakan Facebook anda mengemas kini maklumat mereka di Facebook, maklumat kenalan masing-masing untuk rakan tersebut akan dikemas kini dalam Outlook Web App.
  • Jika anda mengubah kata laluan untuk akaun Facebook anda, anda mesti menamatkan sambungan semasa ke akaun Facebook anda, kemudian mulakan sambungan baru ke Facebook menggunakan kata laluan baru anda.
  • Anda juga boleh menyediakan sambungan ke LinkedIn. Untuk maklumat lanjut, lihat Menambahkan kenalan LinkedIn sebagai kenalan.
  • Jika anda menggunakan Outlook 2003, Outlook 2007, Outlook 2010 atau Outlook 2013, anda perlu menggunakan Outlook Social Connector untuk bersambung ke Facebook, LinkedIn dan rangkaian sosial yang lain dari program e-mel tersebut. Untuk maklumat lanjut, lihat Social Connector untuk Microsoft Outlook.

Bagaimana jika saya ingin mengetahui lebih lanjut?

Foto yang muncul untuk setiap kenalan anda bergantung pada jenis kenalan. Pertimbangkan perkara berikut:
  • Jika kenalan berada dalam buku alamat organisasi anda, foto kenalan itu akan sentiasa sama dengan foto yang disimpan dalam rekod buku alamat. Foto yang digunakan untuk kenalan tidak akan berubah walaupun anda mencipta sambungan kenalan Facebook atau LinkedIn kepada pengguna.
  • Jika kenalan tidak berada dalam buku alamat organisasi anda atau jika organisasi anda tidak mempunyai buku alamat, Outlook Web App akan menggunakan foto kenalan yang berkaitan dengan perkhidmatan sambungan sosial pertama yang anda telah bersambung. Contohnya, jika anda mula-mula menambah kenalan menggunakan sambungan Facebook, foto kenalan untuk pengguna tersebut merupakan foto profil Facebook mereka, walaupun anda kemudiannya menambah pengguna itu sebagai sambungan LinkedIn kepada kenalan tersebut.
  • Jika anda menggunakan ciri sambungan sosial Facebook atau LinkedIn, foto kenalan untuk kenalan Outlook Web App anda yang juga merupakan rakan Facebook atau sambungan LinkedIn anda tidak dikemas kini serta-merta selepas menamatkan sambungan kepada rangkaian sosial. Contohnya, Outlook Web App mungkin memaparkan foto kenalan untuk salah seorang daripada rakan Facebook anda selama tiga hari selepas anda berhenti menggunakan ciri sambungan sosial Facebook. Untuk memastikan yang foto kenalan dikemas kini secepat mungkin, kami mengesyorkan anda untuk memadam cache Internet dalam pelayar web anda bila-bila masa anda berhenti menggunakan sama ada ciri sambungan sosial LinkedIn atau Facebook.
SUMBER

No comments:

Designed By