Terkini

gempak

RENUNGAN

KESIHATAN

PELIK

Monday, June 16, 2014

Negara China dan Dosa beranak ramai


Ibu yang berumur 33 tahun di Jinan Huang,telah melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan,
 walaubagaimananpun, hasrat si ibu ini dalam melihat pembesaran bayi2 yang comel ini tidak kesampaian di sebabkan polisi negara china yang melarang rakyatnya melahirkana ramai anak.

mungkin negara china sudah mempunyai populasi penduduk yang sudah mencapai tahap teoudi mana pihak kerajaan china terpaksa mengehadkan kelahiran bayi di negara mereka.

Apa yang mengecewakan adalah pihak negara chinana gagal melihat perkara ini dari satu sudut kemanusiaan dan hak kanak2 tersebut untuk terus hidup didunia ini.

Di china terdapat Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.


keluarga bayi tersebut terpaksa membuat pilihan untuk membenarkan hanya seorang sahaja anakanya dapat dipelihara dan dibesarkan. manakala adik beradik kembar yang lain terpaksa dibunuh dengan kejam demi  polisi kerajaaan china iiatub satu keluarga satu anak.


Apa yang dapat disimpulkan adalah sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu! ''


semoga rakyat di negara kita tidak menjadikan contoh teladan dari negara china ini yang hanya mengundang kemurkaan Tuhan semesta alam kerana mengkhianati amanah daripada Sang Pencipta. sesungguhnya anak adalah anugerah allah yang tidak terhingga nilainya.

No comments:

Designed By