Terkini

gempak

RENUNGAN

KESIHATAN

PELIK

Monday, August 4, 2014

Mafia Yang Poyo Bertebaran Mengikut Zaman

Mafia, juga dirujuk sebagai La Cosa Nostra (bahasa ItaliaHal Kami), adalah panggilan kolektif untuk beberapa organisasi rahasia di Sisilia dan Amerika Serikat. Mafia awalnya merupakan nama sebuah konfederasi yang orang-orang di Sisilia masuki pada Abad Pertengahan untuk tujuan perlindungan dan penegakan hukum sendiri (main hakim). Konfederasi ini kemudian mulai melakukan kejahatan terorganisir.
Anggota Mafia disebut "mafioso", yang berarti "lelaki terhormat".
Mafia melebarkan sayap ke Amerika Serikat melalui imigrasi pada abad ke-20.
Kekuatan Mafia mencapai puncaknya di AS pada pertengahan abad ke-20, hingga rentetan penyelidikan FBI pada tahun 1970-an dan 1980-an agak mengurangi pengaruh mereka. Meski kejatuhannya tersebut, Mafia dan reputasinya telah tertanam di budaya populer Amerika, difilmkan di televisi dan bahkan iklan-iklan.
Istilah "mafia" kini telah melebar hingga dapat merujuk kepada kelompok besar apapun yang melakukan kejahatan terorganisir (bandingkan dengan Mafia RusiaYakuza di Jepang), danTriad di China.


10. Jamaican-British Yardies


Durjana yang bernama Jamaican-British Yardies berasal dari Jamaika yang berpindah ke negara Britain pada 1950-an. kedurjanaan yang beliau lakukan adalah seperti penyeludupan dadah dan jenayah penggunaan senjata api yang pada dia seperti permainan seharian.

9. THE ALBANIAN MAFIA

Durjana yang bernama Mafia Albania terdiri daripada sejumlah besar organisasi yang berpusat di Albania. Nma pon albania ye dok...tapi kesyaitanan beliau amat lah bahaya. Geng Durjana ini sangat  aktif di negara-negara Amarika dan Erurope dengan memperdagangkan seks bebas dan penyeludupan najis dadah.

8. THE SERBIAN MAFIAMafia 

Durjana Serbia ini beroperasi di lebih dari sepuluh buah negara termasuk Jerman, Amerika Serikat, Eropah, Perancis, dan lain-lain negara. Mempunyai tiga kumpulan utama yang digelar Vozdovac, Surcin dan Zemun. Tiga kumpulan utama ini akan mengawal kumpulan-kumpulan yang lebih kecil. Mafia Serbia melakukan penyeludupan dadah, memberi perlindungan paksa, perjudian, pembunuhan secara kontrak, dan kegiatan mencuri merogol dan meliwat.

7. ISRAELI MAFIA

Durjana Yhudi ini adalah Mafia Israel. si Yahudi Bangsat ini bertempiaran merata  negara dan melakukan aktiviti seperti pengedaran dadah dan pelacuran. Si yahudi pada masa kini  ini juga lebih ganas dan tidak berfikir dua kali tentang hal pembunuhan berbanding mafia Israel pada masa dahulu. walaubagaimanapun si yahudi menjalinkan hubungan baik dengan mafia Rusia-Israel dan politik AS menyebabkan tentera AS sukar menundukkan Mafia ini. Mafia yahudi ini bukan sahaja ada disini...si bangsat yahudi ini juga selalu mncari pasal dengan negara yang lemah seperti palestin...

6. MEXICAN MAFIA

Mexican Mafia adalah geng penjara yang sangat kuat di Amerika Syarikat. kekautan mereka bergantung pada perniagaan haram jadah mereka seperti dadah.Ia telah dimulakan pada tahun 1950-an untuk melindungi tahanan terhadap tahanan lain dan dari pegawai-pegawai penjara. Terlibat dalam kegiatan peras ugut dan pengedaran dadah. Tatu begitu sinonim dengan mafia ini yang dianggarkan memiliki 30 000 keahlian di seluruh AS. Mereka memaksa peniaga untuk membayar cukai perlindungan dan orang-orang yang enggan akan dibunuh.Ada yang mengatakan bahawa terdapat 150 ahli penjara yang mempunyai kuasa untuk memerintahkan pembunuhan dan 2000 syarikat-syarikat bersekutu yang akan melaksanakan arahan ini. mafia ini banyak melakukan dosa seolah2 mereka tidak akan menerima segala dosa ketika perbuatan mereka di dunia yang fana ini.

5. JAPANESE YAKUZA

walaupun orang jepun pendek je orangnya. namun agak lucu seluar dalam mereka ada tulisan yang membawa maksud kepada kesatuan mafia mereka.Durjana jepun ini bermula pada abad ke-17. Kebanyakan ahli mempunyai tatu badan menyeluruh. Mempunyai110,000 ahli aktif yang terdiri daripada 2500 keluarga. Mereka memaksa mangsa untuk membayar cukai perlindungan, mengimport bahan lucah dari AS dan Eropah, kegiatan pelacuran dan pendatang tanpa izin.
cerita blue jepon yang korang suka tengok tu mungkin salah satu perniagaan mafia jepun ni...kihkih


4. CHINESE TRIADS

Jakie chan xsempat tangkap Durjana ini dalam filem police story 2013. Durjana ini terdiri daripada pelbagai organisasi jenayah yang berpangkalan di Tanah Besar China, Malaysia, Hong Kong, Taiwan, Singapura, dan lain-lain negara. Mereka juga sangat aktif di New York, Los Angeles, Seattle, Vancouver serta San Francisco.Jenayah mereka melibatkan kecurian, kontrak pembunuhan, pengedaran dadah, peras ugut, cetak rompak, dan sebagainya. Mereka juga terlibat dalam pemalsuan mata wang China. Durjana ini ini rajin menipu dan jenayah terancang selain ketagihan dadah yang parah.

3. COLOMBIAN DRUG CARTELS

Kartel Dadah Colombia telah dibentuk terutamanya untuk pengawalan dan penyeludupan dadah. Mereka juga terlibat dalam banyak kes penculikan dan keganasan.

2. SICILIAN AND AMERICAN COSA NOSTRA

Sicilian AND American cosa Nostra adalah kumpulan yang agak baru. Walaupun agak baru dan paling muda antara mafia-mafia, ia mempunyai keupayaan yang besar untuk merancang jenayah besar dan terlepas dari undang-undang. Terlibat dalam memberi cukai perlindungan, 
dadah dan senjata.

1. RUSSIAN MAFIA

Durjana Rusia Mafia berasal dari Kesatuan Soviet dan sekarang mempunyai pengaruh di seluruh dunia ini. Ia mempunyai antara 100,000 hingga 500,000 ahli. Terlibat dalam jenayah terancang di Israel, Hungary, Sepanyol, Kanada, UK, AS, Rusia, dan sebagainya. Mereka juga telah berhijrah ke Israel, Amerika dan Jerman menggunakan identiti Yahudi dan Jerman. Tidak bekerjasama dengan pihak berkuasa, jika ada ahli membocorkan maklumat apabila ditangkap, mereka akan dibunuh setelah dibebaskan. Terlibat dengan pengedaran dadah dan senjata api, pengeboman, penyeludupan, pornografi, penipuan internet, vandalisme, keganasan, perdagangan organ dan pembunuhan kontrak.

akhir sekali  si durjana ini perlu dihapuskan dengan kadar segera supaya dunia kita aman damai..di malaysia ini juga mempunyai durjana disini

No comments:

Designed By