Terkini

gempak

RENUNGAN

KESIHATAN

PELIK

Friday, June 13, 2014

Penunjuk Perasaan bergasak dengan Polis Brazil sempena Piala Dunia 2014

SAO PAULO 13 Jun - Piala dunia Di Brazil telah Dicemari Oleh tunjuk perasaan. pertempuran bersama pasukan keselamatan telah berlaku beberapa jam sebelum sepak mula kejohanan Piala Dunia Bola Sepak 2014 berlangsung iaitu brazil menentang croatia yang berakhir dengan keputusan 3-1 .



berbalik kepada insiden rusuhan tersebut, pihak keselamatan brazil melepaskan tembakan bom bunyi bagi menyuraikan kira-kira 200 orang penunjuk perasaan. Penunjuk perasaan ini berang kerana pengurusan perbelanjaan bagi penajaan piala dunia selaku Brazil tuan rumah amatlah besar jika dibanding kan dengan kemiskinan negara brazil itu sendiri.
 

.


Pada fikiran penunjuk persaan ini, tindakan kerajaan brazil ini tidak masuk akal kerana membelanjaka  dengan begitu banyak wang kepada hanya satu satunya progran berunsur kesukanan. ramai lagi rakyat brazil yang menderita kemiskinan berbanding pembaziran wang kepada temasya piala dunia 2014 ini.

Penunjuk perasaan juga cuba menghalang jalan untuk ke Corinthians Arena di mana perlawanan pembukaan antara skuad kebangsaan Brazil dengan Crotia  akan diadakan.

-1

Menurut media, sekurang-kurangnya seorang penunjuk perasaan ditahan ekoran daripada kejadian tunjuk perasaan itu. Namun begitu, para penunjuk perasaan ini perlu melihat dari segi pulangan ekonomi dengan industri pelancongan di brazil akan dapat meningkatkan pendapatan negara brazail itu sendiri dan juga akan meningkatkan pendapatan pengusaha rumah pel@curan brazil. - REUTERS

No comments:

Designed By