Terkini

gempak

RENUNGAN

KESIHATAN

PELIK

Thursday, June 12, 2014

Percambahan Pel*cu@ Di Piala Dunia Brazil 2014



 “Pelacur Brazil meniti beratkan soal kebersihan” dan “Pelacur Brazil mendapat durian runtuh”
Tetapi, dari perspektif masyarakat, pelacuran secara amnya diabaikan hampir tiada perbincangan serius tentang masalah dihadapi pelacur apatah lagi  mempertimbangkan pelacuran sebagai profesion sah.

Namun, ada kalanya usaha pelacur-pelacur ini perlu dipandang dari sudut lain kerana mereka sanggup berusaha meningkatkan keupayaan bagi mendapatkan pendapatan lumayan mereka sama seperti aktiviti perniagaan lain di seluruh negara bagi

memaksimumkan keuntungan daripada acara berprofil tinggi lain.
Mereka juga dikatakan berusaha menguasai adab dan budaya pelbagai negara, belajar menjaga kebersihan diri, cara berpakaian dan adab di meja makan.

Suatu masa dahulu, ahli politik sayap kiri termasuk Timbalan Green Party, Fernando Gabeira, menolak penggubalan undang-undang buruh bagi mengiktiraf pelacuran sebagai “perkhidmatan bersifat seksual”.

Di Brazil, aktiviti pelacuran atau menjalankan kegiatan rumah pelacuran adalah kesalahan ‘jenayah’, tetapi tiada undang-undang khas untuk menjatuhkan hukuman kepada individu yang mengamalkannya seperti disini.
Sebahagian besar kumpulan pelacur kini berusaha belajar menguasai bahasa Inggeris sebagai persediaan mendapatkan pelanggan berpotensi dari seluruh dunia.

Namun, pada masa ini, aktiviti pelacuran tersenarai dalam ‘Klasifikasi Pekerjaan Brazil’, yang membolehkan pelacur menyumbang dana untuk keselamatan sosial dan layak menerima pencen.

Sebilangan media antarabangsa pula mula mencabar keupayaan Brazil dalam usaha menangani masalah pelacuran dengan memaparkan di dada akhbar seperti: “Pelacur Brazil berminat untuk belajar lingua”,
 bagaimanapun semangat mereka untuk belajar bahasa inggeris boleh dilihat suatu usaha untuk belajar..



No comments:

Designed By